COVID-19 info
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Ale Innebandyförening
Pojkar -11

Välkommen till Ale IBF P-11
Välkomna till Ale IBF:s pojkar 2011

Vi kommer under säsongen 2020/2021 ha följande träningstider

  • Tisdagar 17:15 - 18:30 Älvängenhallen
  • Torsdagar 17:15 - 18:30 Kronan
Välkomna!

Ledarna
Avslutningsfika 2020/2021
2021-05-03 12:22

Hej!

 

Säsongen börjar lida mot sitt slut! Vi hade planerat avslutning i Nödinge den 8:e maj men på grund av att stora delar av gruppen fått fotbollsmatch så har vi beslutat att ställa in den.

 

Avslutningen kommer istället att hållas tisdagen den 11/5 i Kronaskolan, vi tränar och fikar 17:15-18:30 (ordinare träningstider - KRONASKOLAN).

 

Vi tränar också imorgon i Älvängenhallen som vanligt, kalendern ska vara uppdaterad. 

 

Mvh

Ledarna

Vi startar upp träningarna igen den 13 April
2021-04-06 16:27

Hej!

 

Nu har klubben sagt ok till att starta träningarna igen! Vi kommer träna enbart på tisdagar, och med stor sannolikhet enbart under April månad. Med det så blir det tyvärr så att det är tre tillfällen kvar att spela innebandy på denna säsong.

 

Välkomna in i hallen igen!

 

Ledarna!

Ingen inomhusträning fram till minst 14 Mars
2021-02-23 15:06
Hej igen!

Som ni läst av klubbens utskick så är nu läget illa i Ale Kommun och inga hallar är öppna under de närmaste veckorna. Som det ser ut nu kommer vi inte samlas för utomhusträningar men eftersom det är viktigt att hålla igång så ger vi förslag på två pass (som med fördel kan göras med en förälder :-) ) som barnen kan testa att göra, per vecka. 

Klubblek är en annan bra övning för att hålla igång teknik!

Pass 1 - Hålla igång - Kropp:
* 10 minuters joggning
* Cirkelträning x 4 varv
** Burpees 10st
** Sit-ups 10st
** Armhävning 5st 
** Knäböj 10st
** Plankan 30 sekunder
* 10 minuters joggning
* Stretch

Pass 2 - Backar - Puls:
Hitta en bra backe som är ca 200-300 m (typ Vikaredsvägen i Älvängen). Passet är tänkt att ni ska komma upp nära maxpuls inom 2 till tre intervaller så jobba på i backarna med bra tempo!
* 10 minuters  uppvärmningsjoggning
* Backintervaller (vila när man jogga ner till start igen)
** 2 x 45 sekunder backe
** 2 x 30 sekunder backe
* 5 minuters nerjogg
* Stretch
Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Ale Innebandyförening, 02/05 14:44 
Ale Innebandyförening, 18/04 21:19 
Ale Innebandyförening, 13/04 19:43 
 
Viktiga länkar
Sponsorer